top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תEfrat Engel

אי אפשר למחוק הורה

אנחנו הופכים להורים ברגע שבו הילדים שלנו נולדים. החל מהרגע הזה החיים שלנו משתנים בצורה קיצונית.


ביחד עם הילדים נולד רגש אהבה גדול שלא דומה לשום דבר שהכרנו קודם (אצלי הרבה פעמים מרגיש ממש כאילו שהלב מתפוצץ מאהבה), נולדת שמחה וגם גאווה גדולה, נולדים גם פחדים וחרדות להם ולשלומם.


הילדים שלנו לא מגיעים עם הוראות הפעלה ואנחנו לא לומדים להיות הורים לפני שהם נולדים, יש שגם לא לומדים אחרי שהם נולדים. המודעות השתנתה מאוד בעשורים האחרונים ומי שרוצה ללמוד ולהגדיל ולהרחיב את ארגז הכלים ההורי יכול לעשות את זה במכון אדלר (לגמרי הבית שלי), או בעזרת מדריכי הורים, מטפלים ובמקומות נוספים.


כולנו עושים טעויות כהורים, כמו שעשו ההורים שלנו, וגם יעשו הילדים שלנו. אנחנו לא באמת יכולים להימנע מטעויות לחלוטין. אנחנו יכולים לנסות, להשתדל, ללמוד, לתקן וגם לקוות ללמוד בעצמנו מהטעויות שלנו, וגם ללמד אותם, את הילדים שלנו.


ידעתי עוד הרבה לפני שהפכתי לעורכת דין ומגשרת בתחום דיני המשפחה, שלמרות שלא צריך רישיון כדי להפוך להורים, ולמרות שזה "טבעי" להפוך להורים- זה ממש לא מתאים לכל אחד/ת ולא כולם באמת יכולים להיות הורים ( בנוסף להיותם הורים ביולוגים).


אני יודעת שיש מקרים שצריך וכדאי לשלול הורות (לצערי אני בטוחה שכל אחד/ת מכם/ן מכיר לפחות מקרה אחד כזה), אבל לנסות למחוק הורה כחלק מהליך גירושין ??? אני לא יכולה לקבל, לא יכולה להבין, לא אצליח לעולם להבין.


אני גם לא יכולה לקבל או להבין, ואני לעולם לא אצליח להבין טענות שקריות חסרות כל בסיס של הורה שלא לוקח כל אחריות על הילדים שלו, שמתנער מאחריות ביחס לילדים שלו ועושה שימוש שקרי חסר כל בסיס עובדתי בטענת ניכור הורי כדי להצדיק את ההתנערות שלו ואת חוסר האחריות והתפקוד שלו כהורה.


בשבוע שעבר כב' השופט ארז שני מבית המשפט לענייני משפחה קרא לזה "התנהגות הורית דורסנית ללא נטלית אחריות של ממש.."



אני מאמינה בכל ליבי שכל הורה אוהב את הילדים שלו, רוצה בטובתם, רוצה שיהיה להם טוב. אם החלטתם להתגרש, אם אתם באמת רוצים לדאוג לילדים שלכם, אם אתם רוצים לצמצם את הפגיעה בהם באמת ולא כסיסמא שנזרקת באוויר, אם אתם יודעים בוודאות שאתם לא רוצים לעשות שימוש בילדים כדי לקבל יתרון כזה או אחר בהליך הגירושין- בואו לחדר הגישור, אני מחכה לכם, אני יודעת שאפשר להתגרש ולשמור על הילדים וטובתם.




2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page