top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תEfrat Engel

בלי תנועות חדות

בשבועות האחרונים אני משתפת אתכם בטיפים טובים שאני משתמשת בהם בחדר הגישור שלי וגם בעצמי להרגעה והקטנת מתחים וגם לניהול מו"מ טוב יותר.


סיפרתי לכם על כך שלפעמים מילים הן רק מילים וגם הצעתי לכם לזרוק את פנקס ההתחשבנות הזוגית.

היום אני רוצה לתת לכם טיפ מעולה נוסף, שתמיד מוכיח את עצמו, שמאוד עוזר להרגיע וגם לנהל משא ומתן טוב יותר.


הטיפ/הכלל אומר: בלי תנועות חדות.


כשמחליטים להפרד או להתגרש, או כשאחד/ת בני/בנות הזוג מודיע לאחר על הרצון להפרד או להתגרש - אחד הדברים הראשונים שנפגעים (אם הוא לא נפגע עוד קודם או אם הוא לא הסיבה עצמה לגירושין)- הוא האמון.

אותו אדם שהתאהבנו בו, שהחלטנו לחלוק אתו/ה את חיינו, שהבאנו ביחד ילדים לעולם והקמנו משפחה – הופך בין רגע להיות האדם הכי לא אמין, זה שאנחנו לא סומכים עליו.


זה טבעי, במיוחד אם זו הסיבה לגירושין, אבל גם אם זו לא הסיבה עצמה או היחידה לגירושין, עצם העובדה שלא רוצים אותנו יותר, שהתרחקו מאיתנו עד כדי כך שיש רצון להיפרד או להתגרש – פוגעת באמון פגיעה קשה.

כשהאמון נפגע, ממש כמו אפקט הדומינו נפגעים עוד ועוד דברים: הקרבה, האינטימיות, הכבוד האישי, ההבנה, יכולת ההכלה, הרצון הטוב ועוד דברים חשובים שעליהם מבוססת מערכת היחסים שלנו.


כשהאמון נפגע, כמעט כל התנהלות או התנהגות של מי מבני זוג ולו השגרתית ביותר, כזו שאולי בזמנים "רגילים" (ולא בזמן משבר) נחשבת למותרת ולגיטימית בחיי בני הזוג (בהתאם חלוקת התפקידים בניהם, אתם יודעים, לכל אחד מבני הזוג יש בפועל תפקיד/ים במערכת היחסים גם אם הם לא ניתנו לו באופן רשמי) – נתפסת כחשודה, כפוגעת, כמכוונת לפגוע.


כשזו התחושה, ברור שלא ניתן לנהל בכלל משא ומתן, ברור שכדי לנהל משא ומתן צריך קצת להרגיע, להראות שגם אם האמון נפגע או גם אם אין אמון בכלל - אין רצון לפגוע בכוונה או לגרום נזק בכוונה.


הכלל הזה, בלי תנועות חדות, הוא כלל טכני שיחסית קל לבצע, והוא עוזר להרגיע ומאפשר קיום של משא ומתן. הכלל בלי תנועות חדות אומר שלא מבצעים כל פעולה ולא לוקחים כל החלטה ולו הפשוטה ביותר באופן חד צדדי ללא התייעצות, ללא שיתוף וללא הסכמה.



לכל מערכת יחסים זוגית יש תנועות חדות משלה. מה שנתפס בעיני אחד כחד או כחשוד לא נתפס כך בעיני האחר. כמובן שיש תנועות שנחשבות לחדות בכל מערכת יחסים כמו למשל משיכת כספים, העברת כספים מחשבון לחשבון (גם אם זה קורה בחיי השגרה), מכירה/רכישה של רכב, נסיעות לא מתוכננות לחופשה ועוד. כולנו יודעים מהן התנועות החדות במערכת היחסים שלנו, וגם אם כרגע זה לא ברור (בגלל המשבר) – אם אתם מתלבטים אני מציעה לשתף! עדיף לשתף מאשר לא. אם תשתפו, מקסימום תרגיעו עוד אבל אם לא תשתפו, ייתכן שתעמיקו את חוסר האמון.


ספרו לי מה נחשב במערכת היחסים שלכם לתנועה חדה. רוצים להתייעץ איתי בנושא? צרו איתי קשר אני תמיד כאן.

תשתו הרבה, תשמרו על עצמכם והמשך שבוע טוב

2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page