top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תEfrat Engel

הביקוש לאהבה לא מסתיים אף פעם

כתב הלחין ושר האחד והיחיד שלמה ארצי. הוא לגמרי צודק. הזמנים משתנים, העולם מתפתח אבל הביקוש לאהבה לא מסתיים אף פעם.


גם הדרך למצוא אהבה השתנתה ומשתנה כל הזמן: היום יש אתרי היכרויות, אפליקציות לסלולר, מפגשי ספיד דייטינג ואתמול בערב התחילה העונה החדשה של התוכנית "חתונה ממבט ראשון", שבה המשתתפים קודם כל מתחתנים ורק אחר כך מכירים את בני/בנות הזוג ששידכו להם מומחים לאהבה ולזוגיות. כולם צמאים לאהבה, כולם רוצים אהבה ויש שמוכנים לעשות הרבה כדי למצוא אותה.


כשחושבים על אהבה חושבים על רגשות טובים, על אושר, על שמחה, על פרפרים בטן, על תחושת ריחוף. לפעמים בחדר הגישור שלי אני פוגשת אנשים מאוהבים, אנשים שמתכוננים לחגיגת האהבה שלהם, לחתונה, אבל לרוב אני פוגשת אנשים שנפגעו מאהבה, שנפגעו מהאנשים שהם הכי אהבו או שהכי אהבו אותם. הרגשות ברגעים האלה, ברגעי הפגיעה וגם אצלי בחדר הגישור הם קשים: יש עצב גדול, כעס, קנאה, חוסר אונים, תחושות של כשלון ועוד רגשות שאף אחד מאיתנו לא אוהב ולא רוצה להרגיש.


ברגעים האלה הם גם צריכים לאסוף את עצמם, לשבת יחד באותו חדר עם מי שלתחושתם פגע בהם ולנהל איתו/איתה משא ומתן על הדברים הכי חשובים בחיים: על הילדים, על העתיד הכלכלי ועל כל מה שצריך להסדיר בעקבות פרידה או גירושין.


ברגעים האלה האהבה הגדולה שחיברה בניהם היא כמו חומר נפץ, זו היא (אבל לא רק) שגורמת לכל הרגשות האיומים בניהם.


אני כל הזמן מזכירה לעצמי את העובדה הזו, אני עושה כל מה שאני יכולה כדי להקל עליהם. אני רואה ומרגישה איך הזמן והתהליך שהם עוברים בחדר הגישור משפיעים, לפעמים לטובה ולפעמים לא. ביחד אנחנו מגבשים הסכם טוב שיגן על שניהם ועל הילדים שלהם.


הדבר הכי מדהים בעיני הוא שלמרות כל מה שעוברים בתהליך הפרידה והגירושין, למרות הכאב והקושי הגדול אחרי תקופת החלמה – שוב מחפשים אהבה, שוב מחפשים זוגיות.


אני יודעת שכשנפרדים, כשמתגרשים בעזרת גישור, לרוב, תהליך ההחלמה הוא מהיר יותר שכן כבר במסגרת הליך הגישור, מדברים גם על התחושות והרגשות ויש הזדמנות לעבד את הדברים (גם אם לא לקבל אותם). אז, אפשר גם להתפנות לדברים טובים וחיוביים, גם לאהבה, כי כמו ששלמה ארצי שר: הביקוש לאהבה לא מסתיים אף פעם.

אני מזמינה אתכם להגיע לחדר הגישור שלי. אם החלטתם להפרד או להתגרש - בואו לעשות את זה נכון, ביחד בשיתוף פעולה.


מאחלת לכולם שבוע טוב מלא באהבה.





15 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page