top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תEfrat Engel

הגיל הוא רק מספר או גירושין כאנטי אייג'ינג

הגיל הוא רק מספר או גירושין כאנטי אייג'ינג (anti-aging )


הוא בן 78, הוא הגיע אליי להליך גישור לגירושין עם אשתו, בת 74.


שניהם כבר מזמן יצאו לפנסיה, הילדים שלהם גדולים, הנכדים גדולים, אין משכנתא, אין הלוואות, אין חובות.

הוא גם חולה, מאוד חולה, ולאורך כל שנות הנישואין- היא זו שטיפלה בו, היא זו שדאגה לו.

ועכשיו, דווקא עכשיו, כשמצבו הבריאותי מאוד לא טוב - הוא החליט שהוא רוצה להתגרש, הוא חוזר ואומר: "גם אם נשאר לי חודש לחיות – אני רוצה לחיות אותו בטוב".


בחודשים האחרונים מגיעים לחדר הגישור שלי יותר מבעבר, זוגות ותיקים, זוגות שכבר ראו הכל ועברו הכל, זוגות שאף אחד לא חשב בכלל שהם יתגרשו, זוגות שאמורים בשלב הזה בחיים לקצור ולהנות מהפירות שלהם.


כשהם (הזוגות הוותיקים) מגיעים אליי לחדר הגישור אני שואלת את עצמי, מאיפה האומץ בגיל הזה? איך הם יסתדרו לבד אחרי הרגל של שנים רבות ביחד? ומה אם מי מהם יתחרט והאחר/ת כבר לא ירצו לתקן? איך אני יכולה לעזור להם לשמור על קשר, שהרי בגילם, הילדים שלהם כבר הורים בעצמם ואין צורך בטיפול יומיומי בילדים, כך שקל יותר לא לשמור על קשר מאשר לשמור עליו.


גם השופטים בבתי המשפט מתייחסים אחרת לזוגות הוותיקים. לרוב, במעמד אישור ההסכם מבקש/ת ממני השופט/ת הסבר קצת יותר מפורט על הזוג ועל נסיבות הגירושין שלהם.


יש מעין צורך (לדעתי טבעי וטבוע בנו) מוגבר להגן עליהם, לגונן עליהם במיוחד מכיוון שאנחנו יודעים ומודעים לגיל שלהם על כל המשתמע ממנו.


אבל (אבל משמעותי), יש גם יתרון לגיל שלהם ולניסיון החיים שלהם: הם לא מתרגשים מכל דבר, הם מכירים את עצמם מעולה ומודעים ליכולות שלהם, אין להם ילדים קטנים שתלויים בהם ושמשפיעים על ההחלטות שלהם, והכי חשוב בעיני – הם יודעים שהזמן טס, הם יודעים שצריך לנצל כל רגע כדי לחיות טוב והם רוצים לחיות טוב.

כמובן שיש מקרים שזה די ברור שאין מנוס מגירושין, כמובן שיש מקרים שזה די ברור שהגירושין יטיבו עם שני בני הזוג או עם אחד/ת מהם שסובל/ת מאוד.



בימינו כשתוחלת החיים עולה, כששום דבר לא בטוח או וודאי – האמרה " הגיל הוא רק מספר" מתאימה יותר מתמיד. כולם צריכים וראויים לחיות טוב ובכבוד, כולם צריכים לשאוף לחיים טובים, בכל גיל. לפעמים גירושין אצל זוג וותיק עובד ממש כמו קרם אנטי אייג'ינג לחיים שלהם


אז אם ההורים שלכם מזמינים אתכם לשיחה משפחתית ומספרים לכם שהם רוצים להתגרש – דעו שהם (לרוב) לא השתגעו, הם פשוט רוצים לחיות טוב יותר.


צרו איתי קשר לעוד מידע ולגישור לגירושין לזוגות וותיקים.


צפייה 10 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page