top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תEfrat Engel

החיים הטובים של חיות המחמד

לא מזמן יצא לאקרנים החלק השני של הסרט המוצלח "החיים הסודיים של חיות המחמד". שני הסרטים (המצויירים) מכיניסים אותנו לעולמם של חיות המחמד שלנו ונותנים לנו הצצה מצחיקה ומרגשת (לא רק כמובן) לחיים שלהם, לרגשות שלהם ולצרכים שלהם.


אלו מאיתנו שאוהבים חיות מחמד וגם מגדלים אותן בבית, לא אחת שואלים אותי האם זה מקובל להתייחס לחיות המחמד במסגרת הסדרי הפרידה והגירושין, ואם כן מה כדאי להסדיר ?


התשובה היא כן, כמובן, ואפילו רצוי.


חיות המחמד שלנו, הם חלק בלתי נפרד מאיתנו, מחיינו, ומחיי הילדים שלנו.

לפעמים אנחנו (בני הזוג ואני) מצליחים לגבש הסכמות מלאות בכל מה שקשור לילדים במהירות, וכשזה מגיע לחיות המחמד מתעכבים.


לפעמים מתעכבים או מתקשים לגבש הסכמות בגלל רצון של שני בני הזוג לקבל את חיית המחמד ולהמשיך לגדל באופן בלעדי. זה קורה למשל, כשההחלטה לאמץ או להביא את חיית המחמד היא משותפת לשני בני הזוג. לפעמים מתעכבים או מתקשים לגבש הסכמות בגלל רצון ו/או צורך של הילדים שחיית המחמד תהיה ביחד איתם, תמיד בבתים של שני ההורים ואחד ההורים מסרב לאפשר בזאת.


ולפעמים מתעכבים או מתקשים לגבש הסכמות בגלל חיית המחמד עצמה והצרכים הספציפיים שלה. למשל יש חיות מחמד חרדתיות, חיות מחמד אגרסיביות, קולניות, חיות שזקוקות לגינה, חיות מחמד שחיות באקווריום גדול שנבנה במיוחד בתוך דירה משותפת, חיות מבוגרות, חיות עם קשיי הסתגלות והתאקלמות ועוד.


יש עוד סיבות רבות ומגוונות (האמינו לי גם בעניין הזה – המציאות עולה על כל דמיון), אבל לא משנה מהי הסיבה – הסכם הגירושין או הפרידה לא שלם ללא הסכמות גם ביחס לחיות המחמד.


חשוב לדבר על הנושא במלוא הרצינות, להביא לידי ביטוי לא רק את רצונות בני הזוג אלא גם את רצונות וצרכי הילדים ביחס לחיות המחמד וגם את צרכי חיית המחמד עצמה .

כדאי לייחד פרק בהסכם שיכלול את כל ההסכמות ביחס לחיות המחמד ובין היתר להתייחס לעניינים הבאים:


מי מבני הזוג ימשיך לגדל את חיית המחמד בביתו.


ככל שבני הזוג מסכימים שרק אחד מהם יעשה זאת – חשוב לבדוק ולגבש הסכמה ביחס לעלויות השוטפות והוצאות חיית המחמד(אוכל, וטרינר וטיפולי טיפוח קבועים)- האם ישולמו על ידי ההורה שיגדל או שבני הזוג יישאו בהוצאות באופן שווה או אחר.


ככל שבני הזוג מסכימים שחיית המחמד תגדל בשני הבתים – כדאי לקבוע באילו ימים היא תשהה עם מי מבני הזוג. ככל שההסכמה היא שחיית המחמד תשהה בביתו של ההורה בו ישהו הילדים.


חשוב לתאם מתי אוספים את חיית המחמד ומתי מחזירים (לרוב אוספים את הילדים ישירות מהמסגרת החינוכית וחיית המחמד נשארת בבית. חשוב לתאם מתי לוקחים ומתי מחזירים.


חשוב לגבש הסכמה ביחס לחופשות או היעדרות של מי מבני הזוג – האם במקרים אלה חיית המחמד תהיה אחריות בן הזוג הנשאר או שכל אחד צריך לדאוג לסידור חלופי בזמני העדרותו.


חשוב לגבש הסכמה מי מבני הזוג הוא זה שייקח לוטרינר ולטיפולים השוטפים.


חשוב לגבש הסכמה בכל רצון או צורך שעולה ביחס לחיית המחמד.

אני מתייחסת בחדר הגישור ברצינות מרובה לחיות המחמד ויודעת שהן חלק בלתי נפרד מהמשפחה.


אין לי ספק שלמרות שהן לא יודעות לדבר ואין להן כל אפשרות להביא לידי ביטוי את הרצון שלהן והתחושות שלהן- גם הן חוות שינוי כתוצאה מהליך הפרידה או הגירושין. לא אחת גם אחרי שמתגבשת הסכמה ביחס לחיית המחמד, עולה צורך לשנות ולעדכן את ההסכמות בעקבות התנהגות חיית המחמד או דרך ההתאקלמות שלה בדירת המגורים החדשה של מי מבני הזוג.


חשוב מאוד בעיני להיות ערים לצרכי ורצונות הילדים ביחס לחיות המחמד. הן יכולות להעניק לילדים הרבה חום, אהבה ובטחון בתוך התהליך שלא אחת הוא מורכב גם כשהוא נעשה מרצון ובהסכמה בין בני הזוג.

מאחלת חיים טובים לכולנו ולחיות המחמד שלנו. שבוע טוב ומבורך


נ.ב בתמונה הכלבים המתוקים של אחותי.


צפייה 10 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page