top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תEfrat Engel

הכתובת תמיד נמצאת על הקיר

לפעמים, אפשר להגיד לפחות מחצית מהפעמים, מגיעים לחדר הגישור שלי בני זוג שלא חולקים רצון משותף להתגרש.


אחד/ת מהם רוצה והאחר/ת לא.


אלו שרוצים להתגרש יודעים להגיד בדיוק למה הם רוצים. לפני שהם אמרו בקול רם "אני רוצה להתגרש" הם גלגלו לעצמם בראש את הרעיון, הם חשבו, התייעצו, דמיינו איך ייראו החיים אחרי הגירושין ורק אחרי שהרצון התגבש – אמרו בקול רם לבן/בת הזוג שלהם.


אלו שלא רוצים להתגרש מתארים את רגע ההודעה כשוק, כבשורה שנפלה עליהם ממש כמו רעם ביום בהיר, לפעמים חלקם מספרים לי שלא רק הם בשוק אלא גם המשפחה והחברים הקרובים, כי כולם חשבו שהזוגיות שלהם היא זוגיות מושלמת.


אני כבר יודעת שזה לא באמת כזה, אני כבר יודעת שאחרי שנדבר, ואחרי שאני אשאל אותם שאלות, הם יבינו, שהזוגיות לא הייתה מושלמת כבר המון זמן, הם יבינו שגם הם ראו בעצמם שיש בעיות, שמשהו לא מסתדר, שהם התרחקו, שזה היה רק עניין של זמן. לפעמים הם יבינו שהם לא רצו לראות, שהם פחדו מהתגובה, שהם אולי לא רצו להתמודד עם המצב, שהם אפילו חשבו שזו תקופה ושזה יעבור.


לפעמים הם כועסים על עצמם שלא עשו משהו, שלא היו מספיק מודעים, שלא אמרו, שלא דיברו. לפעמים הם עוד יותר כועסים על בני/בנות הזוג שלהם שלא התעקשו איתם, שלא עשו משהו רציני יותר כדי לעורר אותם.

זה השלב שבו הם מבינים שהכתובת הייתה על הקיר, שזה לא קרה ככה סתם פתאום, שמדובר בתהליך שהביא והוביל לרצון הזה של בני/בנות הזוג שלהם להתגרש.


לפעמים הם (אלו שלא רוצים להתגרש ) מצליחים להתעורר בזמן, לפעמים הם עוד מצליחים לשכנע את בני/בנות הזוג שלהם לנסות לתקן רגע לפני שמתגרשים, ואז במקום לגבש ולנסח הסכם גירושין- אנחנו מגבשים ומנסחים הסכם שלום בית לחילופין לגירושין. זה הסכם משולב שכולל גם הסכמות והוראות לתקופת שלום הבית וגם הסכמות והוראות מלאות למקרה שבו שלום הבית ייכשל והם יחליטו בכל זאת להתגרש.



אני מאוד אוהבת את ההסכמים האלו, יש בהם תקווה, מחוייבות ורצון משותף להציל את הזוגיות. בנוסף, יש בהם גם הוראות מלאות ביחס לגירושין ,כך שאם שלום הבית לא מצליח, לא צריך להגיע שוב, לא צריך לנהל שוב משא ומתן, הכל ברור וידוע מראש.


השבוע הגיע אליי זוג כזה לחדר הגישור, היא הצליחה לשכנע אותו לנסות עוד פעם אחת לפני שמתגרשים. איזו הרגשה נהדרת שלהם וגם שלי.


אני עונה לכל הסקפטים: נכון לא תמיד זה מצליח גם אם מסים, נכון זה לא מתאים לכולם, נכון, לא כל זוגיות ציך להציל ויש שממש כדאי ראוי ורצוי לסיים. כמובן כל מקרה לגופו ועדיין אותי באופן אישי זה תמיד משמח.

צרו איתי קשר כדי לקבל עוד מידע על הסכמי שלום בית לחילופין לגירושין.


0 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page