top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תEfrat Engel

זהו הזמן, זה היום, זה הרגע - האומנם?


כבר סיפרתי לכם, שתקופת החגים היא כמו סיר לחץ לכל הזוגות (כן, אובר משפחתיות עושה את זה בענק גם לאוהבים ולשפויים שבנינו) ,ולזוגות שרוצים להתגרש – זה ממש גיהנום.


גם אם לא רבים או צועקים, כשחושבים על גירושין - השהות ביחד היא בלתי נסבלת. אם נוסיף לזה סגר, בעיות כלכליות שמגיעות בעקבות הסגר, ילדים בבית ולימודים בזום (אם התמזל מזלכם, שכן אם הם קטנים יותר- גם את זה אין ואתם צריכים לשעשע אותם..) המצב הופך לקשוח ומאתגר שלא נאמר בלתי נסבל.

בתקופה האחרונה שואלים אותי שוב ושוב: האם יש זמן טוב להתגרש? האם יש זמן טוב או נכון לשתף את בן/בת הזוג בהחלטה/ברצון להתגרש?


אין באמת זמן מתאים או נכון לגירושין, אבל יש גורמים שצריך ואפשר להביא בחשבון כדי לנסות לענות על השאלות האלו, ולכל זוג גורמים ייחודיים לו. מבחינתי הדבר הראשון והחשוב ביותר שצריך לבדוק הוא האם ננקטת אלימות מכל סוג שהוא. כשהתשובה היא כן- ברור שהזמן הוא קריטי שכן אין דבר חשוב יותר מבריאות ובטחון פיזי ונפשי. גורמים נוספים שיכולים לסייע בקבלת ההחלטה מתי הזמןהנכון/מתאים לשתף בהחלטה להתגרש הם בין היתר הסיבה להחלטה/לרצון להתגרש, האם יש ילדים ובני כמה הם (הרבה פעמים הצרכים של הילדים משפיעים על ההחלטה להתגרש וגם על הטיימינג ), מה המצב הכלכלי של בני הזוג, האם בני הזוג נמצאים בטיפול ויש עוד שאלות מסייעות וגורמים שצריך וכדאי לבדוק.



אנחנו מכירים את בנות/בני הזוג שלנו, אנחנו (לרוב) יודעים איך לדבר איתם, לרוב יודעים מתי הזמן טוב יותר לשיחה רצינית, אבל רובנו לא יודעים איך הם יגיבו כשנשתף אותם ברצון או בהחלטה להתגרש.


זו לא שיחה פשוטה, במיוחד אם זו הפעם הראשונה שאומרים בקול רם "אני רוצה להתגרש". צריך וכדאי להגיע לשיחה הזו מוכנים, מגובשים, יודעים מה יהיו ההשלכות. כדאי וצריך לבחון את כל הגורמים המיוחדים והיחודיים שיש לכל זוג כדי לבדוק האם הזמן הזה הוא נכון/מתאים (יחסית) לשתף בהחלטה/ברצון להתגרש, האם זה הזמן המתאים להתגרש.


אני כאן כדי לעזור לכם להתכונן, כדי לעזור לכם לבדוק (עד כמה שניתן לבדוק) האם זהו הזמן הנכון לכם. צרו איתי קשר.


צפייה 10 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page