top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תEfrat Engel

זורקים את פנקס ההתחשבנות

אז מה עושים עכשיו? זורקים את פנקס ההתחשבנות


אחרי הקורונה הוא אחרי החגים החדש רק שהוא הרבה יותר גדול ועוצמתי.


בימים האחרונים יש עוד ועוד הקלות וביחד איתן יש גם ניסיון לחזור לאיזו שהיא שגרה. אתם יודעים, לא כולם יכולים לחזור לשגרה (מי שיש לו ילדים קטנים שלא הולכים למסגרות החינוך, מי שעדיין נמצא/ת בחל"ת, עצמאים שהעתיד שלהם ושל העסק שלהם בכלל לא ברור ועוד) ולא כולם רוצים לחזור לשגרה.


מערכות היחסים הזוגיות והמשפחתיות הושפעו מאוד מהקורונה ועדיין מושפעות. באמצעי התקשורת מדברים על כך שתהיה עליה חדה במספר הזוגות שיתגרשו, מדברים על ההצפה שתהיה בבתי המשפט ובבתי הדין הרבניים וגם מספרים לנו על האלימות שהולכת וגואה.


בינתיים אלו שחווים קושי במערכות היחסים ממשיכים לחיות את הקושי היומיומי ומחפשים הקלה.

אני רוצה לתת לכם טיפ נוסף (זוכרים את הטיפ הראשון? מילים הן לפעמים רק מילים) שיכול להביא אתו עוד הקלה: תזרקו (או לפחות תנסו לזרוק) את פנקס ההתחשבנות.


לכל מערכת יחסים זוגית, משפחתית ואפילו חברית יש פנקס התחשבנות. זה אותו פנקס וירטואלי שאנחנו מנהלים בנינו לבין עצמנו אל מול האחר/ת שאיתו/ה אנחנו מנהלים מערכת יחסים. לא כולם מוכנים להודות שיש להם פנקס כזה ולא כולם מתחשבנים על אותם דברים, אבל בשעת ריב או משבר (וגם ברגעים משמחים וטובים כשצריך למשל לתת מתנה או לחגוג) הפנקס הזה נשלף ומה שיוצא ממנו יכול לחולל מלחמת עולם – לא פחות, שכן כשהוא נשלף -גם הפנקס של מי שמולנו נשלף.


מהניסיון שלי אני יודעת שכשבני זוג חווים משבר או קושי בזוגיות – הפנקס בחוץ כל הזמן והוא מתעד הרבה יותר מאשר בדרך כלל: מי התעורר בלילה לילדים, מי הוריד זבל, מי אמר מזל טוב ליום הנישואין של ההורים ומי התעלם, מי הלך לסופר, מי ניקה, מי הצליח לנוח ומי לא ויש עוד ועוד כמו שאתם בטח יודעים וחווים (כולנו חווים) ובימים האלה עוד יותר.


אני יודעת, לא קל לזרוק את הפנקס הזה, יש שיגידו שאי אפשר בכלל לזרוק אותו, שהוא בילד אין (טבוע) בתוכנו, אבל אני יודעת שעצם ההחלטה לזרוק אותו תפחית באופן משמעותי את השימוש בו ותביא בהכרח להקלה.

איך עושים את זה? אנחנו יודעים ומרגישים בדיוק את הרגע שבו הפנקס נשלף. זה אותו רגע שאנחנו מבקשים משהו ונענים בשלילה, אותו רגע שאנחנו מרגישים מתוסכלים, אותו רגע אנחנו מסתכלים על בן/בת הזוג שלנו והדבר הראשון שעולה לנו בראש הוא "זה לא פייר". לכל אחד מאיתנו יש עוד רגעים כאלה שבהם אנחנו מרגישים שהפנקס נשלף.


בדיוק ברגעים האלה, אנחנו מזכירים לעצמנו שהחלטנו לזרוק את פנקס ההתחשבנות. כן זה עדיין יהיה לא פייר, כן עדיין תמצאו את עצמכם אולי עושים יותר מאשר בני/בנות הזוג שלכם, סביר להניח שבפעמים הראשונות גם לא תרגישו טוב עם ההחלטה הזו לזרוק את הפנקס, אבל אם לא תשלפו את הפנקס – יש סיכוי גדול שתצליחו למנוע את הריב הבא. אתם בטח יודעים שכל ריב על בסיס פנקס ההתחשבנות לא רק שלא עוזר אלא לרוב מחמיר ומחריף את המצב אז כדאי לנסות.


שתפו אותי, תכתבו לי אם זה עזר ואיך הרגשתם.


5 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page