top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תefrat engel

חישוב מסלול מחדש

עודכן: 5 בפבר׳ 2019

כולנו מכירים את זה. לכולנו זה קרה בתחום כזה או אחר בחיים שלנו: אנחנו מתכננים תכניות או לא מתכננים בכלל ואז החיים קורים. כשהחיים קורים והליך גירושין עומד על הפרק – אין לנו ברירה אלא לחשב מסלול מחדש.

גלית וליאור (השמות בדויים) הכירו בצופים. הם היו בני 14 כשהכירו. שניהם היו מדריכים בהנהגת הצופים ובטיולים הפכו להיות חברים טובים. בצבא דרכיהם נפרדו אבל בקורס הכנה לפסיכומטרי דרכיהם הצטלבו שוב ומאז הם לא נפרדו. הם למדו באוניברסיטה, התחתנו והביאו לעולם 4 ילדים. הם קנו דירה (ביחד עם הבנק...), החליפו מקומות עבודה, חוו משברים בזוגיות (לאחר לידת הבן הבכור וגם בהמשך..) והתגברו עליהם. הם נשואים כבר 13 שנים.

ואז החיים קרו.




ליאור נהג לצאת ולבלות מידי פעם עם חברי הילדות שלו. זו הייתה מסורת שגם גלית וגם נשות החברים עודדו ופרגנו לה. הגברים מאוד נהנו ביחד, שחררו קיטור, ריכלו על הנשים (כן כן, גם גברים מרכלים!!) וחזרו הביתה שמחים.

ביום חמישי לפני חודש ליאור עדכן שהוא יוצא להיפגש עם החבר'ה. וכך היה, כך לפחות גלית חשבה...

גלית תספר בפגישתנו הראשונה ששום דבר לא הכין אותה לקראת הבאות.

לטענתה, ליאור התנהג באותו ערב "רגיל", לא עשה הכנות מיוחדות או אמר משהו מיוחד. התארגן ויצא למפגש הגברים.

בסביבות השעה 3 לפנות בוקר, גלית התעוררה וגילתה שליאור לא חזר הביתה. זה לא היה אופייני לו. ליאור תמיד חזר בסביבות חצות. היא ניסתה להתקשר אליו אבל הוא לא ענה. היא שלחה הודעה בוואטס אפ אבל לא הייתה כל תגובה. הסרטים התחילו לרוץ לה בראש: אולי קרתה תאונה? אולי הוא הרגיש לא טוב והחברים לקחו אותו לבית חולים? אולי חבר אחר לא הרגיש טוב. אחרי חצי שעה מורטת עצבים היא החליטה לכתוב בקבוצת הוואטסאפ של הנשים. אף תגובה לא התקבלה במשך דקות ארוכות. לבסוף החליטה להתקשר למירי אשתו של בועז אחד החברים. אחרי כמה דקות נוספות התברר שלא היה מפגש גברים.

גלית העבירה את השעות הבאות עד להגעתו של ליאור הביתה בטלפונים לחדרי מיון בבתי החולים תוך שהיא ממררת בבכי.

סמוך לשעה 7 בבוקר ליאור נכנס הביתה בריא ושלם. בדקות הראשונות עוד ניסה לשכנע את גלית שהיה מפגש, שבועז לא הגיע, שהוא שתה המון ונרדם באוטו אבל מהר מאוד הבין שהוא לא יצליח לשכנע את גלית.

אחרי מקלחת וקפה, ליאור סיפר לגלית שלפני שלושה חודשים הצטרף למחלקה שלו בעבודה בחור צעיר. הבוס הטיל על ליאור לעשות חפיפה וללמד את החדש שהצטרף וכך אכן קרה. ליאור סיפר שלאט לאט ההיכרות והחברות בין השניים העמיקה ואז ערב אחד כשנשארו אחרונים, העז הבחור ונישק אותו.

מיותר לכתוב איך גלית הרגישה באותם רגעים. היא סיפרה שלרגע אפילו כעסה על עצמה שלא בחרה להאמין לליאור שהיה מפגש גברים ושבועז לא להגיע ושהוא נרדם באוטו. אבל היה מאוחר מידי.. את הערב גברים ליאור בילה עם העובד החדש.. ליאור סיפר לגלית שהוא עדיין לא יודע מה הוא מרגיש, שהוא לא יודע מה הוא רוצה שיקרה.

ליאור סיפר בפגישתנו שאם מישהו היה מספר לו שהוא אי פעם יהיה בסיטואציה הזו - היה ודאי חושב שמדובר בסיפור דמיוני. אבל החיים קרו ועכשיו צריך לחשב מסלול מחדש.


מה זה אומר? מה זה אומר על הזוגיות? האם בהכרח מתגרשים? מה מספרים לילדים? מספרים בכלל לילדים? מתי מספרים? איזה הסכם משפטי כדאי לערוך?


המקרה הזה הוא אחד מאותם מקרים שכדאי בנוסף לטיפול המשפטי להיעזר גם בטיפול רגשי. ישנה מורכבות שדורשת מעורבות של איש/אשת טיפול .וכך הוסכם גם עם גלית וליאור.

אשת/איש טיפול יסייעו לגלית וליאור להתמודד עם המצב החדש, לבחון את טובת המשפחה כולה וכן יסייעו לפרק את המוקשים הרגשיים שעולים ואשר עוד יעלו במהלך התהליך.

חישוב מסלול מחדש יצא לדרך.


12 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page