top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תEfrat Engel

כמה עולה ילד

כמה באמת עולה ילד? אם לא עברתם הליך גירושין או אם אתם לא עוברים הליך גרושין עכשיו – סביר להניח שהשאלה הזו לא הטרידה אתכם, וגם אם כן - היא הטרידה לזמן קצר ודי מהר חזרתם להתעסק בשגרה היום-יומית.


כשאנחנו נשואים או בזוגיות, ואנחנו מגדלים את הילדים שלנו ביחד – אנחנו חיים את חיים. אנחנו נותנים לילדים שלנו כל מה שהם צריכים: אוכל, ירקות ופירות, טיטולים, מגבונים, משחות, בגדים ונעליים, חוגים, שיעורים פרטיים, טיפולים רפואיים ועוד ועוד. אנחנו רוצים עבורם את הטוב ביותר. גם כשאנחנו צריכים להצמד לתקציב חודשי, וגם כשאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו יותר מידי – יש לנו נטייה (אני חושבת טבעית) להתעלם מהמגבלות הקיימות ולהעניק להם כמה שיותר. כשיש קושי אנחנו קודם כל מוותרים על הצרכים שלנו, אנחנו אפילו מוכנים לחסוך בהוצאות הבית אבל לרוב לא בצרכים של הילדים.


זה לא המצב כשאנחנו נמצאים בהליך גירושין. בהליך גירושין השאלה או יותר נכון התשובה לשאלה כמה עולה ילד היא מאוד משמעותית, לפעמים היא הכי גדולה והכי בעייתית שיש.


ההורים שעד לפני רגע גרו בבית אחד ונתנו לילד שלהם הכל (לפעמים גם כשלא האמת היו מסוגלים), שהיו מוכנים לעשות הכל כדי לתת לילד שלהם הכל – כבר לא מסכימים, כבר לא חושבים אותו דבר.


פתאום בכלל לא בטוח שהילד אוכל בבית (הוא הרי בצהרון עד השעה 17:00), בכלל לא בטוח שהוא אוהב לאכול עוף או דגים, פירות וירקות אורגניים שהמשפחה נהגה לקנות הופכים למותרות, וכך עולות טענות גם בנוגע לביגוד והלבשה: לא ברור למה צריך לקנות יותר מזוג נעלים אחד בעונה (כשעד לפני רגע אי אפשר היה להסתפק בפחות מ- 3 זוגות), ובגדים- הסבתא היא זו שקונה בגדים ולא ההורים. כמובן שיש עוד ועוד טענות ביחס לכל הוצאה או צורך של הילד כשאחד/ת ההורים מנסה לראות שההוצאות גבוהות והאחר/ת נמוכות.


כשההורים לא מצליחים להגיע להסכמה, לתוצאה כמה עולה הילד הפרטי שלהם (זה הבסיס לבחינת גובה דמי המזונות שישולמו ככל שישולמו) - לרוב הם גם מתקשים לקבל את העלות הממוצעת שנקבעה בפסיקה. הם מתווכחים בחירוף נפש על כל שקל, על כל הוצאה ומנסים לשכנע לפעמים גם אותי (למרות שאני לא קובעת כלום ואותי לא צריך לשכנע) שהם צודקים.


לפעמים בוחן המציאות שאני עושה להם עוזר, ואז אנחנו מצליחים לגבש הסכמה, ולפעמים לא.

אני מבינה את הקושי שלהם לגבש הסכמה בעניין הזה, ולא רק בגלל שהכסף שנותנים או מקבלים הוא לא שלי. אין ספק שהתשובה לשאלה כמה עולה הילד שלהם תשפיע עליהם ועל המצב הכלכלי שלהם בעתיד ולפעמים לאורך שנים רבות. אבל לא אחת, גם בגלל שעברתי בעצמי הליך גירושין, אני יודעת בוודאות שאפשר לגבש הסכמה. אני יודעת שיש הרבה פתרונות שיכולים להתאים למשפחה הספציפית שלהם.


כל מה שצריך הוא להגיע לחדר הגישור עם ראש פתוח. לא לפסול על הסף הצעות שעולות על ידי מי מהצדדים, להיות מוכנים לחשוב מחוץ לקופסא ובעיני הכי חשוב – לא לשכוח שדמי המזונות המשולמים הוא לא עבור ההורה האחר/ת אלא עבור צרכי הילדים, אלה שאנחנו אוהבים, אלה שאנחנו עדין רוצים לתת להם כל מה שהם צריכים, כמו שעשינו עד עכשיו.


כן אני זוכרת שבעקבות הגירושין משתי משכורות צריך עכשיו לקיים שני בתים (ולא בית אחד), כן אני זוכרת שכל אחד מההורים צריך לדאוג גם לעצמו, כן אני זוכרת שבעקבות הגירושין יש הרבה הוצאות וזה לא פשוט.אבל אני יודעת שזה אפשרי.


מזמינה אתכם להגיע לגבש ביחד הסכמה שתהיה טובה לכם ולילדים שלכם.

שבוע טוב ומבורך

צפייה 10 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page