top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תEfrat Engel

מתוקים הם סוג של נחמה

הם הכירו בבית החולים, שניהם הגיעו לבדיקות והכנה לפני ניתוח לקיצור קיבה. שניהם היו רווקים, עם עודף משקל מסוכן לבריאות. היא סיפרה שהרופאים אמרו לה שבמצבה הנוכחי היא לא תוכל להיכנס להריון ולו אמרו שהוא פצצה מתקתקת, שאם לא יעבור את הניתוח - הלב שלו לא יעמוד בעומס.


במשך כל אותו יום הם נשקלו, עברו בדיקות וגם התאשפזו ערב לפני תאריך הניתוח המתוכנן. הם נותחו באותו יום ולפני שהשתחררו הביתה – הם החליפו טלפונים.

הם שמרו על קשר, שלחו תמונות זה לזו ולהיפך כדי להשוויץ בירידה במשקל וכשהגיעו לביקורת שלאחר הניתוח- הם החליטו לחגוג ביחד את ההצלחה ותחילת הירידה במשקל על כוס מיץ בריאות.

הם עודדו זה את זו, צחקו ביחד והקשר בניהם התהדק והפך לרומנטי.

שנה לאחר פגישתם הראשונה – הם עמדו מתחת לחופה לאחר שהצליחו להשיל ממשקלם ביחד כ- 70 ק"ג !!!


עם השנים נולדו להם שלושה ילדים ולמרות הניתוח שהם עברו ביחד לפני הנישואין – שניהם התמודדו עם בעיות משקל במיוחד לאחר הריונות ולידות שכן הוא לחלוטין הזדהה איתה ותמך בה בתקופות הללו שכללו אכילה משותפת בהנאה מרובה.

אחרי לידת בנם השלישי – היא לא הצליחה לחזור למשקל שלפני ההיריון. היה לה קשה, הילדים כולם היו קטנים, חוסר שעות השינה היה קשוח והיא מצאה נחמה במתוקים שהיא כל כך אהבה. הוא ניסה לעזור לה, הוא ניסה לרתום אותה לדיאטה משותפת ולחזרה לשגרה כפי שהם עשו לאחר לידת הילדים הקודמים- אבל הוא לא הצליח. לא היה לה כוח, היא סיפרה שבאותם ימים גם רצון לא היה.

הוא מאוד חשש מהמצב הזה. הוא סיפר לי בפגישתנו שהוא כמו עוד אנשים עם עודף משקל קיצוני, חי מאז הניתוח בפחד מתמיד מפני איבוד שליטה ועליה קיצונית במשקל. הוא סיפר שכדי לשמור על עצמו הוא חייב מסגרת ושגרת אכילה וספורט שאחרת המשקל עולה.

הוא סיפר שבמהלך ההריונות הייתה לו התלבטות אמיתית אם לשמור על השגרה שהוא מכיר ואוהב או לשחרר ולחוות איתה את התהליך , כמו גם את תהליך החזרה למשקל אחרי הלידה – אבל הוא החליט שהוא רוצה להיות שותף שלה בהכל, גם בהתמודדות עם החזרה למשקל, ביחד כזוג.

הרצון שלו לחוות איתה הכל נתנו לה הרבה כוח. הוא היה שותף לתהליך כולו. הם אכלו ונהנו ביחד במהלך ההריונות, נשקלו ביחד, שמרו זה על זו, ועודדו זה את זו אחרי הלידה בדרך לחזרה במשקל והם הצליחו ועשו זאת פעמיים, אבל כאמור בפעם השלישית היא לא הייתה אתו.

הוא לא הצליח לרתום אותה, וכשהוא הרגיש שהוא בסכנה, שאם הוא לא יתאפס על עצמו ויתחיל בתהליך החזרה לשגרה ולמשקל – הוא ימשיך לעלות במשקל ללא שליטה. הוא התחיל בתהליך הדיאטה בלעדיה.

הוא חשב שאם הוא יתחיל בלעדיה והיא תראה שהוא מצליח ויורד במשקל- זה ידרבן אותה והיא תצטרף אליו, אבל זה לא קרה.

הוא ירד במשקל והיא המשיכה להעלות עוד ועוד. הוא ניסה לדבר אל ליבה, הוא אפילו הציע לקבוע לשניהם פגישה עם הרופא האהוב שטיפל בהם וניתח אותם, אבל היא סירבה.

הימים עברו וכך גם החודשים. הוא חזר למשקל היעד שלו והיא רק הלכה ושמנה. לא אחת הוא אפילו רב איתה, כדי לזעזע אותה אבל כאמור זה לא עבד. היא המשיכה לאכול עוד ועוד והעלתה בחזרה כמעט את כל הקילוגרמים שהיא הורידה בעקבות הניתוח שעשתה ביחד איתו לפני שנים.

הקשר בניהם התערער, הוא סיפר שהאינטימיות הטובה שהייתה בניהם (גם הפיזית) נפגעה ונעלמה והם הפכו לשני זרים שגרים באותו בית.

הוא ניסה לשכנע אותה ללכת לטיפול רגשי או לטיפול זוגי אבל היא סירבה. כך הם הגיעו אלי. הוא החליט שאם אין לה עוד עניין בו ובמה שמשותף להם וחיבר בניהם – הוא רוצה להתגרש.

הוא סיפר שהוא יזם את הפגישה איתי לאחר שהוא הרגיש שאין לו עוד ברירה. הוא הרגיש שהיא לא רוצה לעזור לעצמה, שהיא הפכה לאישה אחרת מזו שהוא הכיר ושאיתה הוא חי במשך שנים.

היא סיפרה שלמרות המשבר שהם חווים – היא מעולם לא העלתה על דעתה שהוא ירצה להתגרש ממנה.

כשהוא אמר לה שהוא רוצה להתגרש -היא הייתה בטוחה שהוא רוצה להתגרש ממנה בגלל שהיא שמנה, בגלל שהיא עלתה במשקל וכבר לא נראית כפי שנראתה לאורך השנים.

היא סיפרה שהיא לא הייתה מסוגלת לשאת את התחושות הללו ולכן הסתגרה בתוך עצמה והמשיכה לעלות במשקל.


המקרה הזה הוא אחד מאותם מקרים שזה די ברור שעזרה טיפולית מקצועית טובה – תוכל לסייע לבני הזוג. לסייע: לאו דווקא במטרה לשקם אלא גם בהליכי פרידה אם תהליך השיקום לא על הפרק או לא מצליח.

לבקשתם, הכנסנו אשת טיפול לפגישה אחת לתוך חדר הגישור. שניהם הרגישו שהם צריכים ורוצים את הבטחון שיש בחדר הגישור מבלי שיצטרכו לצאת לחדר אחר. צירפנו אשת טיפול לפגישה משותפת וביחד יצאנו לדרך. שניהם הביעו רצון לבחון ולנסות לשקם את מערכת היחסים בניהם, שניהם התחייבו לתהליך ושיתפו פעולה.

היא הסכימה והתחילה גם תהליך של טיפול רגשי אישי שעזר לה מאוד, ובנוסף הצלחנו אשת הטיפול ואני לסייע להם לגבש הסכמות מעשיות ופרקטיות לחיי היום-יום.

הם נפגשו עם אשת הטיפול לצורך שיקום הקשר הזוגי ואנחנו גיבשנו הסכם שלום בית. הפעם רק שלום בית ולא לחילופין לגירושין.

היה ברור לשניהם שהם רוצים להמשך לחיות ביחד ולגדל ביחד את הילדים שלהם. היא עברה ניתוח נוסף והוא היה שם כדי לתמוך בה ולסייע לה. הם חזרו לשגרה המבורכת שלהם כשהם חזקים יותר לאחר שהצליחו להתגבר על המשבר בחייהם.

אני מאחלת להם המשך חיים טובים ומאושרים ביחד ולכולם חג אורים שמח

25 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page