top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תefrat engel

מסיבה "מיוחדת" ומתנה לכל החיים

עודכן: 10 בפבר׳ 2019


ל' בת 32 רווקה, רואת חשבון, עובדת באחת הפירמות הגדולות בארץ. היא יפיפיה, מבוססת כלכלית, אינטליגנטית ונעימה. היא הגיעה אליי לפגישת היכרות ויעוץ לקראת גישור ביחד עם ד'. ד' נשוי ואבא לשני ילדים, סמנכ"ל בחברת הייטק, נאה, איש שיחה . הם הכירו זה את זו במסיבה "מיוחדת". המסיבה נערכה בוילה מפוארת בהרצליה. הייתה מוסיקה טובה, אוכל משובח, אנשים יפים ו..הרבה חדרים שמאפשרים מפגשים אינטימיים בין אורחי המסיבה.



כבר בתחילת הערב הם החליפו מבטים ותוך זמן קצר הם מצאו את עצמם באחד החדרים.. הם בילו את כל הערב ביחד בחדר עד שדפקו להם על הדלת והודיעו להם שהמסיבה נגמרה וצריך ללכת הביתה..

למרות שעל פי חוקי המסיבה חובה להשתמש באמצעי מניעה ספציפיים, המגנים גם מפני מחלות וגם מפני הריון) – הם לא השתמשו. כשהמסיבה נגמרה הם החליפו טלפונים אבל אף אחד מהם לא התקשר לאחר. היה לשניהם ברור שמדובר בערב חד פעמי ולא יותר מזה.
חודש אחרי המסיבה כשהמחזור לא הופיע – החליטה ל' להבדק וגילתה שהיא בהריון. למרבה המזל היא שמרה את הטלפון של ד' ויצרה איתו קשר.

ד' לא ידע איך להגיב. אשתו לא ידעה שהיה במסיבה באותו ערב בטח לא "מסיבה מיוחדת". הוא בכלל לא הכיר את ל' וקיווה בכל ליבו שההריון לא ממנו אלא מאחר. ל' מחליטה להמשיך את ההריון. ד' הפציר בה לעשות הפלה אבל היא לא הסכימה. ד' הציע לל' לשלם עבור ההפלה ועבור כל ההוצאות הנלוות ואפילו הציע פיצוי כספי עבור עגמת הנפש אבל ל' סרבה בתוקף.

היא הודיעה לד' שהיא ממשיכה עם ההריון. גם כאשר ד' עדכן אותה שידרוש בדיקת אבהות בבית המשפט – היא לא נרתעה והיא נשארה איתנה בדעתה ובהחלטתה. ל' המשיכה את ההריון. במהלכו היא ניסתה ליצור קשר עם ד' כדי לשלוח לו תמונות, לעדכן אותו בתוצאות הבדיקות שהיא עוברת אבל ד' לא הגיב. ההודעות שלה נקראו על ידו אבל הוא לא הגיב.

כשהגיע זמן הלידה – היא התקשרה אליו, שלחה אליו הודעות וביקשה שיגיע להיות איתה שם, אבל הוא לא ענה ולא הגיב. היא שלחה לו תמונות ראשונות של הבן שלהם והוא לא הגיב. גם כאשר היא מזמינה אותו לטקס הברית – הוא בחר לא להגיב ולא להגיע.

ל' הגישה תביעות לבית המשפט לענייני משפחה. לד' לא הייתה כל ברירה אלא לעדכן את אשתו. משבר חמור פרץ אבל אשתו של ד' מחליטה לתמוך בו ולא להתגרש. לאחר שבדיקת האבהות הוכיחה שד' הוא אכן האב – החליטו ד' ואשתו לנסות ולהגיע עם ל' לכדי הבנות והסכמות ביחס לכל מה שקשור לתינוק שנולד.

כאן אני נכנסתי לתמונה. הפגישה הראשונה התקיימה עם ל' וד' אבל לחלק מהפגישות הבאות הגיעה גם אשתו של ד'. זה לא היה קל לאף אחד מהנוכחים. ל' הייתה צריכה להשלים עם העובדה שהבן שלה יגדל גם עם אשתו של ד'. אשתו של ד' הייתה צריכה לקבל ולהשלים עם העובדה שלא רק שבעלה בגד בה אלא שיש ותהיה לעולם תזכורת מהבגידה, וד' היה צריך לקחת אחריות על מעשי, אחריות כספית וגם אחריות רגשית כלפי אשתו, כלפי ילדיו (כולם) וגם כלפי ל'. ביחד הצלחנו לגבש הסכם. אין ספק שהמסיבה הייתה מיוחדת והמתנה (התינוק) שקיבלו ל', ד' ואשתו היא מתנה לכל החיים.


המציאות מלמדת אותנו שאפשר גם אחרת. אפשר לגבש הסכמות גם במצבים מורכבים ומיוחדים כמו במקרה הזה.


17 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page