top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תEfrat Engel

צמאות לאהבה

צפיתי בתוכנית "המתחזים" עם חיים אתגר. זו התוכנית השניה ברציפות שמביאה את סיפורן של נשים שנפלו בפח, שבחרו להאמין לסיפורים שסיפרו להם המתחזים, אותם גברים/נשים שחיזרו אחריהן, שבו את ליבן ואמונן וניצלו אותן.


הנשים שהתראיינו כולן חכמות, כולן נאות, כולן בעלות משפחה/סביבה תומכת ובכל זאת הן נפלו קורבן להתחזות.

בשיחות "מסדרון" וגם ברשתות החברתיות יש ששואלים איך, איך הן נפלו בפח? איך אפשר בכלל להאמין לסיפורים ההזויים שסיפרו להן? איך אפשר בכלל להתאהב במישהו שמעולם לא נפגשו איתו פנים מול פנים, איך אפשר לתת אמון במישהו שרק פגשו.


חלק מהנשים שהשתתפו בתוכניות העידו שהן בעצמן לא באמת מבינות איך זה קרה להן, איך הן האמינו לסיפורים ההזויים שסיפרו להן, האמיצות שבניהן הודו שהן בחרו להאמין, שהן רצו , מאוד רצו, להאמין לסיפורים שסיפרו להן.


כמי שעוסקת בתחום דיני המשפחה כבר 20 שנה, לומדת וחוקרת מערכות יחסים, אני יכולה להבין איך זה קרה להן, אני יכולה להבין למה הן בחרו להאמין לסיפורים שסיפרו להן המתחזים:

הן, כמו עוד רבות אחרות (וגם רבים)צמאות לאהבה, צמאות ליחס, לתשומת לב, לקשר.


בעשורים האחרונים חל שינוי משמעותי וקיצוני במבנה המשפחה הקלאסי שהיה ידוע, חלה עליה משמעותית ודרסטית במספר הזוגות שמתגרשים, והדרך להכיר בני/בנות זוג חדשים השתנתה גם היא והפכה בעיקר לוירטואלית.


הכל מהיר, קל, לא רציני, לא משקיעים, לא מתקנים, לא מתעכבים, פשוט מחליפים (בנינו, זה בכלל לא פשוט..) כשמדובר בזוגיות, באהבה, המציאות הזו, הקצב המטורף של חיפוש והחלפה של בני זוג מתישה, לעיתים מייאשת, בעיני אפילו עצובה, ואז כשמגיע מתחזה שמשמיע כל מה רוצים ומייחלים לשמוע – יש שבוחרות (וגם בוחרים) להאמין, שרוצות להאמין שהנה סוף סוף הגיע האביר או הנסיכה המיוחלים.



אל תשפטו אף אחת/ד האמינו לי, כשזה מגיע לרגש, כולנו מתנהגים באותו אופן, כולנו רוצים שיאהבו אותנו, כולנו רוצים להרגיש אהובים, נחשקים ומוערכים, כולנו נפגעים, כולנו נעלבים, כולנו מקנאים. כל יום אני פוגשת בחדר הגישור אנשים מכל קשת האוכלוסיה, צעירים ומבוגרים, בעלי מקצועות חופשיים, חברי כנסת, שופטים,סטודנטים, פועלים, אנשי ייצור ותעשיה, ועוד ועוד. כשזה מגיע לרגש - כולם מגיבים באותו אופן, לכולם קשה לשלוט ברגש, כולם מתקשים לשלוט בתגובות שלהם גם כשהם יודעים ומבינים שזה לא לטובתם.


היו סלחניים, תנו מילה טובה, תעודדו, אתם לא באמת יכולים לדעת שלכם זה לא יקרה.

2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page